Pre vloženie do košíka musíte zvoliť VARIANT PRODUKTU!
-
(10:00 - 15:00) +421 2/222 005 56
Hoverboardy z Číny
Ak by ste hľadali hoverboardy, ktoré by neboli vyrobené v Číne našli by ste také, ktoré sú kvalitatívne rovnaké, prípadne dokonca horšie ako väčšina hoverboardov na našom trhu a cenovo extrémne predražené (hovoríme o cene cca 1000 € za 1 hoverboard ! ). Dôvod je jednoduchý, pracovná sila, podmienky pre otvorenie továrne a tisíce výrobcov jednotlivých častí, ktoré Čína ponúka, sú jednoducho Európskym prípadne Americkým výrobcom konkurenčne nedostihnuteľné.
Nehovorím to len preto, že naša spoločnosť sama nakupuje hoverboardy v krajine nebeského draka. Uvediem Vám príčinu ako došlo k tomu, že sa Čína stala viac ako 90% výrobcom týchto zariadení, aj keď jeho vynálezca má Americké občianstvo a dokonca si tento výrobok aj patentoval.
Vo väčšine výrobkov z Číny môžeme hľadať odkopírovaný produkt z inej krajiny. Pre vynálezcov a tvorcov je tento fakt naozaj zdrvujúci a problematický. Veď si predstavte, že niečo vymyslíte, dáte si to patentovať a príde spoločnosť, ktorá Vám celý nápad „ukradne“.
Podobne na tom bol aj vynálezca hoverboardu (paradox je, že má čínsky pôvod) Shane Chen, ktorému sa nedarí ani po 6 rokoch zastaviť vlnu čínskych výrobcov hoverboardov. Dôvod je prostý, žiadna zo spoločností nekopíruje jeho patentovaný výrobok. Majú iné batérie, princíp fungovania je taktiež odlišný a teda súd vyhodnotil, že sa nejedná o ujmu na duševnom vlastníctve.
Patent na mini segwaye, ako ich dnes poznáme, teda nepatrí nikomu a je voľne šíriteľný, každá z fabrík si ho upravuje podľa seba. Preto už ani sám „vynálezca“ neverí, že by zabránil extrémnemu pohlteniu trhu s hoverboardami čínskymi výrobcami.
Naša spoločnosť samozrejme nesúhlasí s takouto politikou. No na druhej strane je pravda, že vďaka Číne sa stal hoverboard tak rozšírený. Veď si predstavte koľko ľudí by si hoverboard zakúpilo, keby sú ceny nastavené ako pri EU alebo Amerických výrobcoch. A to začínajúc na 1000 €.
Aby sme to uzavreli, nie je pekné čo Čína robí, no v konečnom dôsledku robí z cenovo nedostupných produktov, bežne dostupné a poskytujú možnosť toho, aby si ich zakúpil naozaj každý.